Site Logo

www.mensenrechten.be

Forum Liga voor Mensenrechten

Het is vr sep 10, 2010 10:43 pm

Alle tijden zijn GMT + 2 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Vinden jullie het een goed idee om helikopternetten aan te brengen in gevangenissen om ontsnappingen te vermijden?
Ja
Neen
Je mag 1 optie selecteren

Toon resultaten
Auteur Bericht
 Berichttitel: helikopternetten in de gevangenis
BerichtGeplaatst: vr nov 23, 2007 4:51 pm 

Wat vinden jullie van het voorstel om helikopternetten aan te brengen in gevangenissen?

Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: helikopternetten in de gevangenis
BerichtGeplaatst: vr nov 23, 2007 5:05 pm 

herlinde schreef:
Wat vinden jullie van het voorstel om helikopternetten aan te brengen in gevangenissen?

Ik vind het een slecht voorstel.
Als je de Belgische gevangenissen bekijkt op dit moment, zijn er volgens mij wel belangrijker dingen om in te investeren dan helikopternetten. Hoe vaak zou zo'n ontsnapping per helikopter nu voorkomen? Waarschijnlijk is het een heel grote investering om zulke netten aan te brengen. Dat geld kan volgens mij beter gebruikt worden...

Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma nov 26, 2007 12:29 pm 

En bovendien is het nergens goed voor de gedetineerden hun laatste sprankeltje hoop te ontnemen... Volgens mij is een spectaculaire ontsnapping zo nu en dan goed voor de moraal van de gedetineerden :wink:

Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: gevangeniswezen
BerichtGeplaatst: ma nov 26, 2007 3:51 pm 

Dit doet me nog méér denken aan 'vogels in een kooi' ! Zo'n investering kan volgens mij veel nuttiger besteed worden.

Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr dec 07, 2007 11:11 pm 

Tjah, het is natuurlijk dubbel hé! Iemand die een tiental kinderen heeft ontvoerd verkracht en vermoord zou ik niet graag met een helikopter over de muren van een gevangenis zien vertrekken ;)

Nee, effe serieus, ik ben van mening dat de overheid voor tenminste 1 goed beveiligde gevangenis moet zorgen voor de gevangenen die gekend zijn voor hun stunts. Maar zoals boven reeds vermeld hebben de gevangenissen eerst nood aan andere investeringen die dagelijks en voor iedereen noodzakelijk zijn.

Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do maart 20, 2008 3:57 pm 
Alia schreef:
Tjah, het is natuurlijk dubbel hé! Iemand die een tiental kinderen heeft ontvoerd verkracht en vermoord zou ik niet graag met een helikopter over de muren van een gevangenis zien vertrekken ;)

Nee, effe serieus, ik ben van mening dat de overheid voor tenminste 1 goed beveiligde gevangenis moet zorgen voor de gevangenen die gekend zijn voor hun stunts. Maar zoals boven reeds vermeld hebben de gevangenissen eerst nood aan andere investeringen die dagelijks en voor iedereen noodzakelijk zijn.

Je kan je afvragen wat een gevangenis is....

- Ofwel zet je ze in de gevangenis en zorg je dat ze niet kunnen ontsnappen (daarmee bedoel ik: zoveel mogelijk risico's uitsluiten om te ontsnappen)
- Ofwel laat je ze gwn lopen. (eens kijken hoe je zou reageren als jouw familie dan slachtoffer wordt van zo'n ontsnapte kerel....)

Als ik sommigen hun mening hier lees is het alsof ze wel gevangenissen willen maar nu ook weer niet té goed beveiligd....

En ik denk eerlijk gezegd dat de veiligheid om deze personen vast te houden weldegelijk een grote prioriteit is!

Antwoord met een citaat  
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di maart 25, 2008 5:38 pm 

Helicopternetten moeten er zeker komen. "De hoop van de gevangenen ontnemen om te ontsnappen", wat een larie, alsof via een helicopter ontsnappen nog te enige manier is.

Wat echter nog over het hoofd wordt gezien is de veiligheid van de helicopterpiloot. Als het niet meer lukt om een ontsnapping te organiseren met een helicopter dan zijn deze mensen ook weer geruster. Er gaat hen immers geen pistool onder de neus geduwd worden door één of andere crimineel.

Antwoord met een citaat  
 Berichttitel: Re: helikopternetten in de gevangenis
BerichtGeplaatst: vr nov 13, 2009 9:43 pm 
dit is geen manier de mensen worden al opgesloten en ze moeten hun straf uitziten maar door alle regeltjes nog strenger te maken gaan ze het alleen nog erger maken ze moeten de mensen terug op het juiste pad kunnen brengen en ze niet nog meer kapot maken en door netten te hangen creëren ze nog een meer gesloten sfeer en het is natuurlijk grote geld verspilling

Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 2 uur