Alia schreef:
Tjah, het is natuurlijk dubbel hé! Iemand die een tiental kinderen heeft ontvoerd verkracht en vermoord zou ik niet graag met een helikopter over de muren van een gevangenis zien vertrekken

Nee, effe serieus, ik ben van mening dat de overheid voor tenminste 1 goed beveiligde gevangenis moet zorgen voor de gevangenen die gekend zijn voor hun stunts. Maar zoals boven reeds vermeld hebben de gevangenissen eerst nood aan andere investeringen die dagelijks en voor iedereen noodzakelijk zijn.
Je kan je afvragen wat een gevangenis is....
- Ofwel zet je ze in de gevangenis en zorg je dat ze niet kunnen ontsnappen (daarmee bedoel ik: zoveel mogelijk risico's uitsluiten om te ontsnappen)
- Ofwel laat je ze gwn lopen. (eens kijken hoe je zou reageren als jouw familie dan slachtoffer wordt van zo'n ontsnapte kerel....)
Als ik sommigen hun mening hier lees is het alsof ze wel gevangenissen willen maar nu ook weer niet té goed beveiligd....
En ik denk eerlijk gezegd dat de veiligheid om deze personen vast te houden weldegelijk een grote prioriteit is!