Site Logo

www.mensenrechten.be

Forum Liga voor Mensenrechten

Het is do sep 09, 2010 1:32 am

Alle tijden zijn GMT + 2 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Overbevolking gevangenissen/onschuldige gevangenen
BerichtGeplaatst: ma maart 09, 2009 1:39 am 
beste ,

Graag had ik even het systeem om gevangenen te "creëren" op de voorgrond geplaatst .
Na een lange tijd in de gevangenis te hebben doorgebracht heb ik hieromtrent zeer veel opzoekwerk verricht.
Versteld was ik toen ik vernam dat volgens verschillende bronnen 40 tot 60 % van de gevangenen onschuldig vastzitten en nog een zeer groot aantal onnodig opgesloten zit !!! Het ministerie van justitie is hiervan op de hoogte .En er word niets in ondernomen buiten een waanzinnig aantal nieuwe cellen bouwen ? Blijkbaar weet de overheid of het rechtssysteem niet waarvoor gevangenissen dienen . Indien men de onschuldigen eens uit de gevangenissen haalt , dan is het probleem met de overbevolkte gevangenissen opgelost . Ja ,zo simpel ! En dan vraag ik me nog af hoeveel mensen er onschuldig veroordeeld worden ? Hier bestaan geen cijfers van .
Het grootste brobleem begint echter bij de politie, die zich maar al te graag in een dirty Harry situatie wil wurmen en er de cynische hoofdrol willen spelen . En hierdoor een verkeerd verhaal aan de onderzoeksrechter meld , en hierdoor het gehele rechtssysteem verder laten borduren op verzonnen feiten .
Het is geweten bij het ministerie van binnenlandse zaken , dat de politie niet in staat is een juiste P.V. op te stellen !!! En toch word er niets ondernomen om dit euvel recht te zetten .Een P.V. die terecht komt bij een onderzoeksrechter , die op zijn beurt geen juist besluit kan nemen of de gearesteerde niet eens ondervraagt en maar al te graag de aanhouding verlengd . Velen zijn van mening dat de gevangenissen worden bevolkt met mensen die een gevaar voor de samenleving vormen (daartoe dienen de gevangenissen). Maar die enkelingen zijn door de politie moeilijk te vatten en de echte gangsters die men per toeval vat , komen ofwel snel terug vrij of ontsnappen ??? Om een voorbeeld weer te geven : Men vat en sluit een straatarme winkeldief voor jaren op die voor enkele euro's de broodnodige voedingswaren steelt in een supermarkt , en de gangsters die dezelfde supermarkt overvallen met het nodige geweld en de nodige schoten , die vindt men niet . Mensen die (gelukkig) nog nooit met ons rechtssysteem in aanraking zijn geweest begrijpen deze schrijnende situatie niet en ex-gevangenen willen er niet over praten wat ik kan begrijpen . Eens iemand door de politie wordt opgapakt , dan krijg je gelijk levenslang ! Vrij komt men nooit meer doordat er steeds voorwaarden worden gegeven alwaar onmogelijk aan voldaan kan worden , zodat men ten alle tijden deze personen terug achter slot en grendel kunnen geplaatst worden zonder inspraak of verdedeging ! En hier wringt de schoen , de persoon die een aaklacht krijgt aangevreven heeft GEEN ENKEL RECHT meer ! Geen recht op verdedeging , geen recht op medische hulp , geen recht voedsel , geen recht op privacy, geen recht op ..... Enkel recht op een mensonwaardige behandeling ! Recht op zware bedreigingen ! Recht op de nodige agressie ! Recht op slagen en verwondingen ! Nu kan ik iedereen verzekeren dat je met deze werkwijze een moord zou bekennen om van folteringen verlost te zijn .
Is het niet mogelijk dat er enkele 10.000zende politieagenten te veel zijn ? En dat al deze politieagenten een zware zaak willen op hun palmares ? Vinden ze er geen dan creëren ze er één . Ik ken een kleine gemeent alwaar een paar decennia terug een veldwachter de dienst uitmaakte , en alwaar nu een waanzinnig grote politiemacht het leven ondraaglijk maakt bij een bevolking die niet navenant gestegen is .Een van de vele vragen waar ik mee zit , en geen antwoord op krijg is wat de voorwaarden en kwaliteiten moeten zijn om bij de politie te werken ? Mijn ondervinding is dat de politie niets afweet van een groot aantal vaardigheden waarover men zou moeten beschikken , op medisch gebied toch op de hoogte zijn om niemand zijn medicatie af te nemen , een klein beetje mensenkennis , en op de hoogte zijn van een zaak die men aanneemt , hoe kan men een geld zaak tussen vennoten oplossen indien men niets van boekhouding afweet ? En een klein beetje menselijkeid zou ook niet misstaan . Men staat machteloos tegenover het machtige rechtssysteem en men kan er NIETS tegen ondernemen . Vele klachten heb ik verstuurd naar alle mogelijke ministeries en organisaties , echter buiten de LIGA heb geen enkel , maar dan ook geen enkel antwoord mogen ontvangen . Zal ik de nodige stappen ondernemen naar EHRM ? Dan zal ik nog lang mogen sparen !!! Want dat punt ergert me ook zeer erg , in ons rechtsysteem is het de rijkste die de zaak wint , een dure advocaat waarvan de vrouw rechter is kunnen betalen brengt je ver . Het is ronduit schandalig dat in België de rechtsgang zo duur moet zijn . Men moet betalen om het recht op een pro deo advocaat te krijgen !!! Men moet de nodige documenten voorleggen van onvermogendheid !!! Hoe moet men deze vergaren in gevangenschap ? Waar ik ook verbaast van was is de uitspraak van gewezen rechter Aurousseau : Het rechtssysteem is een circus . Zolang hij rechter was heeft hij er toch niets aan verbeterd .
Eerlijkheids halve moet ik wel vermelden dat de politie mijn medicatie heeft afgenomen en dat ik aanstonds nieuwe medicatie zou krijgen , na twee jaar wacht ik er nog steeds op . Dat de rechtbank mij een pro deo advocaat heeft toegewezen , na twee jaar wacht ik er nog steeds op . En mijn rechten !!! Na twee jaar wacht ik er nog steeds op . Ik vraag me af of er wel rechten bestaan ? Heb ik het recht te leven ?

Mvg ,

Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 2 uur