|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|
| Auteur |
Bericht |
|
bastahhh
|
Berichttitel: ex-gedetineerden!!!! Geplaatst: do sep 10, 2009 9:29 pm |
|
|
|
Hallo allemaal,
Ik ben werkzaam in een organisatie in Nederland, waar gedetineerden en ex-gedetineerden worden begeleid naar een terugkeer naar de maatschappij. Mijn organisatie begeleidt deze cliënten naar een baan, woonruimte, (eventuele) aflossing schulden, opbouwen van een nieuw sociaal netwerk en vrijetijds besteding. In het woonhuis waar ik werk hebben wij plaats voor 16 cliënten, het huis zit over het algemeen vol.
Ik vraag mij af (ook voor een onderzoek voor school) of er in België, iets soortgelijks bestaat.
Groeten,
Bas
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Liga
|
Berichttitel: Re: ex-gedetineerden!!!! Geplaatst: vr okt 09, 2009 11:21 am |
|
 |
| Site Admin |
 |
|
Beste Bas, Je neemt best eens een kijkje op www.justitieelwelzijnswerk.beDe Diensten Justitieel Welzijnswerk staan in voor hulp- en dienstverlening aan (ex-)gedetineerden. Zij zullen dus wel op de hoogte zijn van mogelijke initiatieven. Veel succes! De Liga.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Dworf
|
Berichttitel: Re: ex-gedetineerden!!!! Geplaatst: za jul 31, 2010 9:16 pm |
|
|
|
|
Toen ik 18 jaar was liep ik veel op straat en er gebeurde veel illegaals en ben daardoor ben ik met het gerecht in contact gekomen. Vandaag ben ik 37 jaar en betaal nog steeds voor wat ik vroeger deed.
Door die veroordeling sluit de Belgische maatschappij je economische, sociaal en cultureel uit. Economische omdat je geen werk kan vinden. Want iedereen vraagt een blanco strafregister of je moet iemand kennen. Zwaar werk kan ik wel vinden, maar mijn lichaam is gewoon niet gemaakt voor zo'n werk.
Doordat ik geen werk kan vinden, kan ik ook geen degelijke woningvinden, want je moet een loonbriefje laten zien van minstens 3 maanden. Daarom ben ik genoodzaakt om in een marginale buurt te wonen of in een sociale woning. Het is gewoon een vicieuze cirkel.
Natuurlijk is er een regeling in België dat je eerherstel kan aanvragen, maar ik kom daarvoor niet in aanmerking. Ik had boetes, maar als men geen geld heeft dan is het moeilijk om ze te betalen.
In België staat iedere ex-gedetineerden geregistreerd in een databank. Door dit databank is het mij overkomen dat ik 2 keer voor niets in het gevang heb moeten zitten. Kan je dat begrijpen. 2 KEER!!!! Niemand gelooft je. Wat je zegt heeft geen betekenis want je zult het wel gedaan hebben. Vervolgens heb ik een straf uitgezeten voor iemand waar ik niet mee te maken had, omdat ik per toeval in de buurt was van hun.
Als dat niet genoeg was dan zat ik met mijn eigen vader ( ik ook niets gedaan) in het gevang. In zijn auto was 65 kilo hasj. Ook op mijn strafblad. Je leest het goed" STRAFBLAD"
90% van wat op mijn strafblad staat komt door andere.
Ook mag je niet vergeten dat men selectief is als men verdachten opzoeken.
Onlangs werd ik tegengehouden en ze vroegen( politie) wat doe je in deze buurt. Als je dan vraagt welke buurt. Wel, een doodgewone buurt waar geen drugs is, cafeetjes, criminelen of wat dan ook. Ik liep gewoon voorbij een hardloopwedstrijd en men vond ( politie) dat ik daar niet hoorde.
Dit noemt men democratie. Eens iets altijd iets.
Weet je ooit gaan ze spijt hebben, want zo'n systeem creëert frustraties uit. Zo'n systeem maakt producten. En hoe zijn omgaan met mensen die niet uit het juiste nest zijn geboren is gewoon schandalig. Ze doen wat ze willen.
RECHTEN VAN DE MENS? België straft voor altijd. Sommige beweren dat er straffeloosheid is, maar die weten niet waarover ze spreken.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Gast
|
Berichttitel: Re: ex-gedetineerden!!!! Geplaatst: ma aug 16, 2010 4:47 pm |
|
|
|
|
Dworf ,
Ik leef met je mee als dit een troost mag wezen . Aan zulke situaties iets verhelpen kan ik spijtig genoeg niet . Ook ik zit zoals zovelen in het zefde schuitje . Echter zijn er een grote massa mensen die in deze situatie verkeren en er naderhand niet over willen praten of er tegen in gaan . Dit maakt het zeer moeilijk het waanzinnig optreden van de politie aan banden te leggen . Ik ben aangehouden omdat ik een scheldwoord zou hebben gebruikt , Men weet niet wanneer dit heeft plaatsgevonden ! Dus moest ik verplicht toegeven of ik moest de gevangenis in ! Ik geef niets toe dat ik niet heb gedaan of gezegd . Dus moet ik toch de cel in ! De politie gaat mijn wandel en handel na en vinden een dag dat ik alleen thuis was . Dit zou het super sterke argument worden want indien er geen alibi is dan heb je het tenlaste gelegde gedaan ??? Voor velen die het , gelukkig , nog niet hebben meegemaakt is dit wartaal . Voor diegenen die het wel hebben meegemaakt is dit even zeer wartaal , maar hier is niets tegen te ondernemen . Maar , zo kan de politie de vrijheid veroorloven elke Belg op te sluiten !!! Is dit nog normaal ? Nu zit ik nog steeds opgesloten want ik durf niet meer buiten te komen uit schrik voor de politie . Indien ik ooit eens een agent zou tegenkomen pleeg ik zelfmoord , ik gun het hen NIET meer mij nog eens op te sluiten . Het is er onmenselijk want je bent daar een nummer van geen enkele tel .
Mvg
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Pagina 1 van 1
|
[ 4 berichten ] |
|