|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
| Auteur |
Bericht |
|
Gast
|
Berichttitel: Absurde optreden van de politie Geplaatst: di apr 28, 2009 12:12 pm |
|
|
|
|
Wat zijn in feite de rechten van de politie ? Met welk recht en reden treed de politie op met alle mogelijke machtsvertoon ? Bijvoorbeeld de zaak Bousoufa , na een telefoontje van een psygopaat , valt de politie zomaar een eethuis binnen en pakt de mensen zonder uitleg zeer hardhandig aan en beschouwd elke klant als een drugsdealer . En blijkbaar achteraf zonder enige reden . Wat wil de politie hiermee berijken ? Waarom gaat men niet eerst na welke waarheid er achter zo een telefoontje schuilt , is er wel een enige aanleiding geweest of is er opgetreden uit verveling ? Mag de politie op deze wijze optreden tegenover de onschuldige burger ? Mag de politie niet op een menselijke wijze handelen ? Mag de politie ongestraft onschuldige mensen hardhandig aanpakken en deze geruime tijd van hun vrijheid beroven ? Ook ik heb zulk optreden mogen meemaken en ben hierdoor zwaar getraumatiseerd . Ik durf nog amper me in het openbare leven te begeven . Niet uit schrik voor een misdadiger tegen te komen , maar wel om nog eens de politie op het lijf te lopen . Is dit normaal ??? Reeds enige jaren heb ik klacht na klacht ingedient bij alle mogelijke instanties , echter zonder enig gevolg zelfs zonder enig antwoord . Ook vraag ik me af of de politie de wetten kent ? Er bestaan zoveel ingewikkelde wetten en regels dat ik me kan voorstellen dat een advocaat deze nog niet kent , laat staan dat een agent deze zou kennen . Alle mogelijk wetten worden regelmatig aangepast en gewijzigd , en er komen alsmaar nieuwe wetten en reglementen bij . En de politie wordt nooit bijgeschoold . Volgens mij is de te grote politiemacht die er voor zorgt dat we hier in België deze amerikaanse toestanden meemaken . Het enige dat men creëert is een haat tegenover de politie . Waarom mag een agent verwachten dat men blindelings zijn bevelen moet opvolgen indien deze op niets slaan ? Blijkbaar denken de agenten dat ze boven de wet staan . Ik vraag me dan ook af welke voldoening de politie heeft bij hun "werk" . Ik geloof niet meer in de politie , en blijkbaar ben ik de enige met deze gedachten niet .
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Laila Ba
|
Berichttitel: Re: Absurde optreden van de politie Geplaatst: vr mei 21, 2010 3:16 pm |
|
|
|
Gast schreef: Wat zijn in feite de rechten van de politie ? Met welk recht en reden treed de politie op met alle mogelijke machtsvertoon ? Bijvoorbeeld de zaak Bousoufa , na een telefoontje van een psygopaat , valt de politie zomaar een eethuis binnen en pakt de mensen zonder uitleg zeer hardhandig aan en beschouwd elke klant als een drugsdealer . En blijkbaar achteraf zonder enige reden . Wat wil de politie hiermee berijken ? Waarom gaat men niet eerst na welke waarheid er achter zo een telefoontje schuilt , is er wel een enige aanleiding geweest of is er opgetreden uit verveling ? Mag de politie op deze wijze optreden tegenover de onschuldige burger ? Mag de politie niet op een menselijke wijze handelen ? Mag de politie ongestraft onschuldige mensen hardhandig aanpakken en deze geruime tijd van hun vrijheid beroven ? Ook ik heb zulk optreden mogen meemaken en ben hierdoor zwaar getraumatiseerd . Ik durf nog amper me in het openbare leven te begeven . Niet uit schrik voor een misdadiger tegen te komen , maar wel om nog eens de politie op het lijf te lopen . Is dit normaal ??? Reeds enige jaren heb ik klacht na klacht ingedient bij alle mogelijke instanties , echter zonder enig gevolg zelfs zonder enig antwoord . Ook vraag ik me af of de politie de wetten kent ? Er bestaan zoveel ingewikkelde wetten en regels dat ik me kan voorstellen dat een advocaat deze nog niet kent , laat staan dat een agent deze zou kennen . Alle mogelijk wetten worden regelmatig aangepast en gewijzigd , en er komen alsmaar nieuwe wetten en reglementen bij . En de politie wordt nooit bijgeschoold . Volgens mij is de te grote politiemacht die er voor zorgt dat we hier in België deze amerikaanse toestanden meemaken . Het enige dat men creëert is een haat tegenover de politie . Waarom mag een agent verwachten dat men blindelings zijn bevelen moet opvolgen indien deze op niets slaan ? Blijkbaar denken de agenten dat ze boven de wet staan . Ik vraag me dan ook af welke voldoening de politie heeft bij hun "werk" . Ik geloof niet meer in de politie , en blijkbaar ben ik de enige met deze gedachten niet . Ik ben het volkomen met je eens.. De agenten denken inderdaad dat ze boven de wet staan. Dat weten we allemaal. Zouden we nog schrik moeten hebben voor "de criminelen" of eerder voor de politie. Zij maken de criminelen. zij zorgen voor Onze haat tegenover hun. ik haat ze, en heb geen vertrouwen in hen..
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Stephanie
|
Berichttitel: Re: Absurde optreden van de politie Geplaatst: vr mei 21, 2010 3:21 pm |
|
|
|
Gast schreef: Wat zijn in feite de rechten van de politie ? Met welk recht en reden treed de politie op met alle mogelijke machtsvertoon ? Bijvoorbeeld de zaak Bousoufa , na een telefoontje van een psygopaat , valt de politie zomaar een eethuis binnen en pakt de mensen zonder uitleg zeer hardhandig aan en beschouwd elke klant als een drugsdealer . En blijkbaar achteraf zonder enige reden . Wat wil de politie hiermee berijken ? Waarom gaat men niet eerst na welke waarheid er achter zo een telefoontje schuilt , is er wel een enige aanleiding geweest of is er opgetreden uit verveling ? Mag de politie op deze wijze optreden tegenover de onschuldige burger ? Mag de politie niet op een menselijke wijze handelen ? Mag de politie ongestraft onschuldige mensen hardhandig aanpakken en deze geruime tijd van hun vrijheid beroven ? Ook ik heb zulk optreden mogen meemaken en ben hierdoor zwaar getraumatiseerd . Ik durf nog amper me in het openbare leven te begeven . Niet uit schrik voor een misdadiger tegen te komen , maar wel om nog eens de politie op het lijf te lopen . Is dit normaal ??? Reeds enige jaren heb ik klacht na klacht ingedient bij alle mogelijke instanties , echter zonder enig gevolg zelfs zonder enig antwoord . Ook vraag ik me af of de politie de wetten kent ? Er bestaan zoveel ingewikkelde wetten en regels dat ik me kan voorstellen dat een advocaat deze nog niet kent , laat staan dat een agent deze zou kennen . Alle mogelijk wetten worden regelmatig aangepast en gewijzigd , en er komen alsmaar nieuwe wetten en reglementen bij . En de politie wordt nooit bijgeschoold . Volgens mij is de te grote politiemacht die er voor zorgt dat we hier in België deze amerikaanse toestanden meemaken . Het enige dat men creëert is een haat tegenover de politie . Waarom mag een agent verwachten dat men blindelings zijn bevelen moet opvolgen indien deze op niets slaan ? Blijkbaar denken de agenten dat ze boven de wet staan . Ik vraag me dan ook af welke voldoening de politie heeft bij hun "werk" . Ik geloof niet meer in de politie , en blijkbaar ben ik de enige met deze gedachten niet . Ik ben het volkomen met je eens.. De agenten denken inderdaad dat ze boven de wet staan. Dat weten we allemaal. Zouden we nog schrik moeten hebben voor "de criminelen" of eerder voor de politie. Zij maken de criminelen. zij zorgen voor Onze haat tegenover hun. ik haat ze, en heb geen vertrouwen in hen.. We zouden ze moeten aanklagen.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
gysbert
|
Berichttitel: Re: Absurde optreden van de politie Geplaatst: vr mei 21, 2010 3:23 pm |
|
|
|
|
De Politie is niet correct en denken boven de wet te staan.. Dat weten we allemaal.. Laila ba je neemt me de woorden uit de mond
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Laila Ba
|
Berichttitel: Re: Absurde optreden van de politie Geplaatst: vr mei 21, 2010 3:24 pm |
|
|
|
gysbert schreef: De Politie is niet correct en denken boven de wet te staan.. Dat weten we allemaal.. Laila ba je neemt me de woorden uit de mond Ik denk uit veel monden. Verbeter me als ik fout zit 
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Tom Verslaeten
|
Berichttitel: Re: Absurde optreden van de politie Geplaatst: vr mei 21, 2010 3:30 pm |
|
|
|
|
We Zouden allemaal moeten opkomen voor onze mensenrechten En een betoging opgaan.. Tegen de oncorrecte politie, die het gemunt heeft op Onschuldigen mensen, Ex criminelen, en mensen die zich willen herpakken.. Laat ze toch met rust!!!!!!!!!
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Gast
|
Berichttitel: Re: Absurde optreden van de politie Geplaatst: za jun 05, 2010 12:30 am |
|
|
|
|
Ik ben echt blij dat ik niet alleen met deze gedachten verveeld zit . Hier moet zeer dringend verandering inkomen . Vervang de agenten door bekwame MENSEN . Minister De Wael heeft reeds meerdere malen geschreven dat er geen enkele politieagent een degelijke onderzochte en eerlijke PV kan opstellen . Waarom doet men er niets aan ??? En roep nu geen economische redenen in om nietsnutten aan het werk te zetten .
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Gast
|
Berichttitel: Re: Absurde optreden van de politie Geplaatst: za jul 03, 2010 6:46 pm |
|
|
|
|
Ex-minister De Wael eminent jurist had als minister binnenlandse zaken kunnen beginnen om de opleiding tot en selectie van politiepersoneel te verbeteren en uit te breiden. Spijtig genoeg zijn de aangehaalde elementen van het niveau van horen zeggen noch wetenschappelijk onderbouwd noch op een correcte wijze beschreven.
Dat in elk beroep fouten worden gemaakt daar ben ik mee akkoord - dat elke maatschappij problemen heeft die ze niet aanpakt evenzo. Maar dat iedereen vindt dat hij/zij gelijk hebben eveneens.
Politie dient vele wetgevingen te handhaven die een strafrechtelijk staartje kunnen krijgen of een bestuurlijk. Het optreden in een 'voor een publiek toegankelijke plaats' is anders dan in een huis. Wanneer de politie in een eethuis de papieren vraagt hoeft ze zich niet te verantwoorden op dat moment. De wet laat dit toe. De reden moet wel een wettelijke zijn. Men kan dat betwisten achteraf. Het weigeren is strafbaar. Als de politie ZONDER reden de papieren vraagt zijn ze ook strafbaar. Om daartegen te protesteren zijn er geeigende kanalen gaande van intern toezicht over algemene inspectie, naar comité P en uiteraard ook een persoonlijke klacht tegen dit optreden. Ook naar de pers stappen kan perfect.
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Gast
|
Berichttitel: Re: Absurde optreden van de politie Geplaatst: vr jul 09, 2010 11:09 am |
|
|
|
|
Politie dient vele wetgevingen te handhaven die een strafrechtelijk staartje kunnen krijgen of een bestuurlijk. Het optreden in een 'voor een publiek toegankelijke plaats' is anders dan in een huis. Wanneer de politie in een eethuis de papieren vraagt hoeft ze zich niet te verantwoorden op dat moment. De wet laat dit toe. De reden moet wel een wettelijke zijn. Men kan dat betwisten achteraf. Het weigeren is strafbaar. Als de politie ZONDER reden de papieren vraagt zijn ze ook strafbaar. Om daartegen te protesteren zijn er geeigende kanalen gaande van intern toezicht over algemene inspectie, naar comité P en uiteraard ook een persoonlijke klacht tegen dit optreden. Ook naar de pers stappen kan perfect.[/quote]
Alles heb ik reeds geprobeerd om klacht in te dienen , maar je komt steeds bij de politie terecht . AIG , comitéP dit zijn ook agenten . Wat kan ik nog ondernemen ? Weet U dat er ondertussen bijna 65.000 agenten zijn ! En men is blijkbaar om economische redenen verplicht minstens 10.000 gevangenen op te sluiten ??? Dat is 6,5 agenten per zogenaamde crimineel ! Daar komt nog bij dat 60% van de gevangenen onschuldig vastzitten en de overige zitten er niet op hun plaats . EN HIER WORD NIETS IN ONDERNOMEN ?
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Gast
|
Berichttitel: Re: Absurde optreden van de politie Geplaatst: do jul 29, 2010 7:37 pm |
|
|
|
|
In sprookje geloven doe ik echt niet hoor. Waar zitten die 65.000 agenten dan wel
PS kom eens in mijn buurt wandelen en een praatje slagen met oudere vrouwen die brutaal van hun juwelen beroofd zijn
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Gast
|
Berichttitel: Re: Absurde optreden van de politie Geplaatst: do jul 29, 2010 7:39 pm |
|
|
|
|
Maar 60 % onschuldig in de gevangenis - de laatste maal dat ik daar was was dat 99%
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Gast
|
Berichttitel: Re: Absurde optreden van de politie Geplaatst: do jul 29, 2010 11:18 pm |
|
|
|
|
Tja , volgens mij zijn er inderdaad ook 99% van de gevangenen onschuldig ! Wie kan dit normaal vinden ? Waarom word hier niets ondernomen ? Economische redenen ? De politie heeft mijn moeder vermoord , en ik kan onmogelijk een klacht indienen ? Schaf de politie toch af indien dit systeem niet werkt ! Ik doe of kan niets meer , toch krijg ik steeds de schuld als er ietgs verkeerd loopt . Eén jaar heb ik in een cel gezeten omdat ik mijn EIGEN computer zou hebben gestolen ! Ik kan onmogelijk het Belgische rechtssysteem herkennen . Nu mijn vraag : HOE OF WAAR KAN IK DE POLITIE AANKLAGEN ?
Veel dank .
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Gast
|
Berichttitel: Re: Absurde optreden van de politie Geplaatst: do jul 29, 2010 11:21 pm |
|
|
|
Gast schreef: In sprookje geloven doe ik echt niet hoor. Waar zitten die 65.000 agenten dan wel Die verstoppen zich . Ze zouden de bende van Nijvel kunnen tegenkomen ! PS kom eens in mijn buurt wandelen en een praatje slagen met oudere vrouwen die brutaal van hun juwelen beroofd zijn
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Gast
|
Berichttitel: Re: Absurde optreden van de politie Geplaatst: do jul 29, 2010 11:29 pm |
|
|
|
Gast schreef: Gast schreef: In sprookje geloven doe ik echt niet hoor. Waar zitten die 65.000 agenten dan wel Die verstoppen zich . Ze zouden de bende van Nijvel kunnen tegenkomen ! PS kom eens in mijn buurt wandelen en een praatje slagen met oudere vrouwen die brutaal van hun juwelen beroofd zijn Met liefdadigheidswerk rooi je de armoede niet uit . Met absurd politieoptreden los je de misdaad niet op . Ik keur het zeker niet goed . Maar de echte misdadigers zijn de politie .
|
|
| Omhoog |
|
 |
|
Gast
|
Berichttitel: Re: Absurde optreden van de politie Geplaatst: za aug 07, 2010 6:23 pm |
|
|
|
|
Eigenlijk is het niet de moeite om op wartaal te antwoorden
99% onschuldigen in de gevangenis - ik nodig u uit om eens mee tegaan. Politie heeft mijn moeder vermoord ... en zijn daar PV's van opgesteld - hebt u een advocaat genomen 65.000 politiemensen ... ik denk het niet een jaar incel om diefstal van eigen computer --- en wat deed uw advocaat ondertussen.
Politie staat niet boven de wet en wordt door vele instanties gecontroleerd. Intern tracht men zeer sterk aan kwaliteitscontrole te doen. Natuurlijk zitten en elementen bij die er ECHT niet thuishoren en best afgezet worden.
Maar de overgrote meerderheid tracht zijn job goed te doen hoor. Gaat u bepalen wie bekwaam is - om aangeworven te worden dient men een 4-tal testsystemen door te maken en heeft men minimaal diploma middelbaar A2 nodig. Dat geeft al het vermoeden dat men kan lezen - schrijven en begrijpend redeneren. Dan zijn er de andere toegangsproeven qua fysiek en psychologische testen waar men iemand gaat bekijken naar oa stressbestendigheid en inlevingsvermogen.
Zowel in de opleidingschool als op de stageplaats gaat men de stagiair beoordelen. Daar sneuvelen er ook nog (volgens mij nog te weinig).
Wie komt echter veel in aanraking met politie - dat geeft ook al een totaal vertekend beeld- Om een idee te geven in een stad zoals Antwerpen zijn er ongeveer 600 oproepen per dag via 101 ... en dat gaat niet (alleen) over verkeerd parkeren maar meestal over geweld tussen de burgers - schade die mensen andere mensen aandoen. Natuurlijk als je 'dader' bent is de politieinspecteur een racist die u zonder reden oppakt en uw wettelijke rechten met de voeten treedt.
effe serieus blijven he!
PS dat veel zaken te maken hebben met leefomgeving en opvoeding weet ik ook - ik woon in de buurt Maar een buurtwinkeltje dat er al 30 jaar is - wordt de laatste jaren met de regelmaat van een klok overvallen door jonge gastjes met messen - vuurwapens - bendes- ruiten ingegooid enz
Ik vraag me nog altijd af waar de jongeren waren toen een jonge Marokkaanse vrouw werd neergestoken door haar ecgtgenoot. Dit op straat - was een drukke toegangsweg. Ze waren er wel om de boel op stelten te zetten toen een Marokkaanse man werd neergeschoten door een - geen medische term - gek. Maar toen was het een rascist.... Of een man die zegt dat hij zijn dochter zal vermoorden omdat ze niet wil uitgehuwelijkt worden ...
|
|
| Omhoog |
|
 |